Ga naar inhoud

Versnellen van digitale geletterdheid in curriculumherziening

Gepubliceerd op 8 maart 2021

RSS Feed

Dit artikel is geplaatst op: hcaIct

Het afgelopen jaar hebben we gezien dat de stroomversnelling waarin onze digitale samenleving verkeert veel van onze digitale vaardigheden vergt. We kunnen niet meer zonder. Dat was vaak in ons werk al het geval, maar als de pandemie iets duidelijk heeft gemaakt dan is het wel dat we allemaal onze digitale vaardigheden hebben moeten vergroten.

Het is daarom van belang dat digitale geletterdheid in het curriculum moet worden opgenomen. Echter, het voorstel voor een totale curriculumherziening (waar digitale geletterdheid een onderdeel van is) is vorig jaar maart afgewezen. Onze partner ECP | Platform voor de InformatieSamenleving publiceerde een oproep over het loskoppelen van digitale geletterdheid van de algehele curriculumherziening om ervoor te zorgen dat deze vervolgens versneld geïmplementeerd kan worden.


Lees de volledige oproep op de website van ECP | Platform voor de InformatieSamenleving
.

Ook interessant voor u

Nieuws

Innovatieplatform richt zich op ‘Water en Klimaat’...

30 november 2023

DBC Deep Dive - Een jaar na de val van FTX: SBF ve...

30 november 2023

GPT-NL: Veilige en ethische AI om de Nederlandse s...

29 november 2023
Bekijk al het nieuws

Pagina's

Veiligheid

12 september 2023

Landbouw, Water en Voedsel

12 september 2023

Gezondheid en Zorg

11 september 2023

Agenda

Data Summit Luxembourg & Schengen-X

4 december 2023

DBC Deep Dive - Digital Assets en Web3

5 december 2023

Ontdek de Digitale Toekomst van B2B: De Impact van...

8 december 2023
Bekijk alle evenementen
  • Privacy overzicht
  • Noodzakelijke cookies
  • Cookies van derden
  • Aanvullende cookies
  • Privacy en cookies

Deze website maakt gebruik van functionele-, analytische- en tracking-cookies om de website te verbeteren.

Strikt Noodzakelijke Cookies moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat wij uw voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Deze website gebruikt Google Analytics, Hotjar en Facebook pixel om anonieme informatie te verzamelen, zoals het aantal bezoekers van de site en de meest populaire pagina's.

Door deze cookie ingeschakeld te houden, kunnen we onze website verbeteren.

Deze website gebruikt de volgende aanvullende cookies/services:

Meer over onze cookies