Cookies

We use cookies to give you the best experience on our website. You can find out more about which cookies we use or disable them in the settings. - Go to cookie settings

Go to content

Versnellen van digitale geletterdheid in curriculumherziening

Published 8 March 2021

RSS Feed

This article was placed on: hcaIct

Het afgelopen jaar hebben we gezien dat de stroomversnelling waarin onze digitale samenleving verkeert veel van onze digitale vaardigheden vergt. We kunnen niet meer zonder. Dat was vaak in ons werk al het geval, maar als de pandemie iets duidelijk heeft gemaakt dan is het wel dat we allemaal onze digitale vaardigheden hebben moeten vergroten.

Het is daarom van belang dat digitale geletterdheid in het curriculum moet worden opgenomen. Echter, het voorstel voor een totale curriculumherziening (waar digitale geletterdheid een onderdeel van is) is vorig jaar maart afgewezen. Onze partner ECP | Platform voor de InformatieSamenleving publiceerde een oproep over het loskoppelen van digitale geletterdheid van de algehele curriculumherziening om ervoor te zorgen dat deze vervolgens versneld geïmplementeerd kan worden.


Lees de volledige oproep op de website van ECP | Platform voor de InformatieSamenleving
.

Interesting for you

News

Data Sharing Festival 2025 – Save-the-date

5 December 2024

MIT in de praktijk: voedselverspilling voorkomen d...

29 November 2024

Honorering ELSA Lab voor Oost-Nederland met NL AIC...

29 November 2024
See all the news

Pages

Future Network Services

25 January 2024

Security

12 September 2023

Agriculture, Water and Food

12 September 2023

Agenda

Currently there are no events or meetings planned for this topic.

See all the events
  • Privacy overview
  • Necessary cookies
  • Third-party cookies
  • Additional cookies
  • Privacy and cookies

This website uses functional, analytical and tracking cookies to improve the website

Strictly Necessary Cookies must be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

This website uses Google Analytics and Hotjar to collect anonymous information, such as the number of visitors to the site and the most popular pages.

Keeping this cookie enabled allows us to improve our website.

This website uses the following additional cookies/services:

Read more about our cookies