Sociaal-Innovatieplan lanceert campagne 'Ondernemers inspireren ondernemers'
RSS Feed
This article was placed on: hcaIct
Op 5 september is de campagne ‘Ondernemers inspireren ondernemers’ van het Sociaal-Innovatieplan van start gegaan. Het doel van deze campagne is ervoor te zorgen dat meer ondernemers sociaal gaan ondernemen, want nog lang niet alle bedrijven zijn bereid om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te geven om te groeien en een baan te vinden.
Het Sociaal-Innovatieplan (een landelijk programma voor praktijkscholing van IT-personeel en het uitbesteden van IT-werkzaamheden) hoopt, door middel van het campagne ‘Ondernemers inspireren ondernemers’, één van de grootste uitdagingen aan te pakken om mensen met een afstand tot de IT-arbeidsmarkt aan het werk te krijgen: de bereidheid van bedrijven om mensen een kans te geven.
Om deze bereidheid te laten toenemen wil het Sociaal-Innovatieplan het voor ondernemers makkelijker maken om sociaal te ondernemen. Om deze reden verspreiden zij de komende tijd diverse inspirerende verhalen van ondernemers. Zo wil het Sociaal-Innovatieplan werkgevers enthousiasmeren om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te geven, zodat ook zij kunnen groeien en een baan kunnen vinden.
Het eerste inspirerende verhaal is die van PinkRoccade. Benieuwd hoe zij sociaal ondernemen? Bekijk hier het interview waarin Erleyne Brookman, managing director bij PinkRoccade Local Government, uitlegt hoe PinkRoccade invulling geeft aan sociaal ondernemen en wat het hen heeft opgeleverd.
Meer weten? Kijk dan op www.sociaal-innovatieplan.nl