Cookies

We use cookies to give you the best experience on our website. You can find out more about which cookies we use or disable them in the settings. - Go to cookie settings

Go to content

Magazine: AI in Onderwijs – Leren door te Doen

Published 4 July 2024

RSS Feed

This article was placed on: nlaic

Vorig jaar zijn er zeven AI-pilotprojecten georganiseerd in diverse onderwijssectoren, waarbij de NL AIC een faciliterende rol speelde. Deze pilots werden uitgevoerd door onderwijsinstellingen en startups, en waren gericht op het verbeteren van de onderwijskwaliteit met AI-toepassingen. Vandaag delen we graag de waardevolle ervaringen, resultaten en geleerde lessen uit deze pilots.

De pilots vonden plaats in verschillende onderwijssectoren, variërend van primair onderwijs tot universiteiten, en richtten zich elk op een unieke toepassing van AI. Deze diversiteit heeft ons waardevolle inzichten gegeven in hoe AI onderwijs kan verbeteren en welke uitdagingen daarbij komen kijken. Of het nu gaat om de integratie van AI-tools in de klas, de samenwerking tussen startups en onderwijsinstellingen of de behandeling van data-, privacy- en veiligheidsvraagstukken, de ervaringen van de betrokken partijen bieden een schat aan informatie.

In het AI-Magazine kunt u gedetailleerd lezen over wat er nodig is om AI in het onderwijs te integreren. Daarnaast delen twee betrokken docenten hun persoonlijke ervaringen met deze pilots, wat een uniek perspectief biedt op de praktische toepassing van AI in het onderwijs.

Het magazine is mogelijk gemaakt door Jeroen Visscher en Julia van Wijk (werkgroep Onderwijs), in samenwerking met Bertine van Deyzen (SURF), Duuk Baten (SURF), Imane Oulali (MBO Raad), Nico Boot (Universiteit Leiden) en Kim Schildkamp (Universiteit Twente).

Vind hier het AI-Magazine terug.

Interesting for you

News

MIT in de praktijk: voedselverspilling voorkomen d...

29 November 2024

Honorering ELSA Lab voor Oost-Nederland met NL AIC...

29 November 2024

AI in de Ouderenzorg: Kansen, Uitdagingen en Vooru...

28 November 2024
See all the news

Pages

Currently there are no pages related to this topic available.

Agenda

Currently there are no events or meetings planned for this topic.

See all the events
  • Privacy overview
  • Necessary cookies
  • Third-party cookies
  • Additional cookies
  • Privacy and cookies

This website uses functional, analytical and tracking cookies to improve the website

Strictly Necessary Cookies must be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

This website uses Google Analytics and Hotjar to collect anonymous information, such as the number of visitors to the site and the most popular pages.

Keeping this cookie enabled allows us to improve our website.

This website uses the following additional cookies/services:

Read more about our cookies