Cookies

We use cookies to give you the best experience on our website. You can find out more about which cookies we use or disable them in the settings. - Go to cookie settings

Go to content

Co-Teach Informatica: lesgeven aan de IT'ers van de toekomst

Published 9 December 2020

RSS Feed

This article was placed on: hcaIct

Middelbare scholen en de leerlingen willen heel graag aan de slag met informatica. Maar de vraag naar leraren is al jaren groter dan het aanbod. Daarom hebben de Vereniging van Universiteiten (VSNU), de VO-raad en NLdigital de krachten gebundeld in het project Co-Teach Informatica. In dit project ontwikkelen en verzorgen enthousiaste IT-professionals projectonderwijs dat aansluit op hun expertise. Dit doen ze samen met bevoegde leraren en vakdidactici: co-teaching dus.

In januari 2021 start Co-Teach Informatica met een pilot. Aan deze pilot doen negen scholen mee: drie uit omgeving Amsterdam, drie uit omgeving Utrecht en drie uit Twente. Voor deze scholen wordt er gezocht naar minimaal negen enthousiaste IT-professionals die – naast hun werk – les willen geven. Het doel? Groeien! Zodat in 2023 minstens 3000 extra leerlingen het vak informatie kunnen doen.

Voor meer informatie en het aanmelden kunt u terecht op de website van NLdigital.

Interesting for you

News

An update on the data and cloud developments in th...

11 October 2024

Summaries and slides of CoE-DSC Community Meeting ...

4 October 2024

New Cybersecurity Funding Portal makes finding gra...

3 October 2024
See all the news

Pages

Future Network Services

25 January 2024

Security

12 September 2023

Agriculture, Water and Food

12 September 2023

Agenda

2e HTDX online informatie sessie (EN)

18 October 2024
See all the events
  • Privacy overview
  • Necessary cookies
  • Third-party cookies
  • Additional cookies
  • Privacy and cookies

This website uses functional, analytical and tracking cookies to improve the website

Strictly Necessary Cookies must be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

This website uses Google Analytics and Hotjar to collect anonymous information, such as the number of visitors to the site and the most popular pages.

Keeping this cookie enabled allows us to improve our website.

This website uses the following additional cookies/services:

Read more about our cookies